Mona Hansteen Romundset

Om Mona Hansteen Romundset

Styrerkollegene til Mona sier hun er

sprudlende, en humørspreder og kunnskapsrik.

Hvor lenge har du jobbet i barnehage?

Jeg har jobbet med barn i 27 år, både i skole og barnehage.

Hva tenker du om å jobbe i barnehage?

Jeg synes at jeg har verdens beste og viktigste jobb.

Kreves det spesielle egenskaper å jobbe i barnehage?

Ja det synes jeg det helt klart kreves. Du må kunne se og forstå at arbeid med omsorg, danning, lek og læring, sosial kompetanse og kommunikasjon og språk skal ses i sammenheng for at barnet skal få en allsidig utvikling. Du må ha evnen til å kunne skape en god læringsarena for videre utvikling hos barnet. Jeg mener at du også må ha et stort hjerte.

Hvordan har utviklingen i det å jobbe i barnehage vært? (Før/nå)

Nå stilles det mer krav til det pedagogiske arbeidet og hvordan det skal dokumenteres enn det gjorde før. Rammeplanen har helt klare krav til hva vi som barnehage skal gjøre i forhold til det pedagogiske arbeidet.

Hva er det morsomste du gjør på jobb?

Det morsomste jeg gjør på jobb er å få lov til å være med å planlegge hvordan vi skal skape et godt læringsmiljø for barna.

Hva er Barnehagenett for deg, og hvordan er det å være tilknyttet Barnehagenett?

Jeg er veldig glad for at jeg får være en del av Barnehagenett, og være med å utvikle fremtidens barnehager i et fantastisk arbeidsmiljø med kompetente kolleger.

Hva er spesielt bra med å jobbe i akkurat din barnehage?

Vi er «Den lille barnehagen med det store hjertet». Her kjenner alle hverandre godt og vi har et godt arbeidsmiljø og et godt samarbeid med foreldre. Små og store får vokse og utvikle seg i et trygt og inkluderende miljø.

Hva er fokuset ditt akkurat nå i barnehagen? Hvorfor er dette viktig?

Leken skal alltid ha hovedfokuset i vår barnehage. Leken er livsviktig, for leken gir læring og utvikling. Som styrer må jeg også drive barnehagen fremover og være med i tiden. Nå for tiden er det den digitale kommunikasjonsplattformen vår som skal utvikles.

Hvilken periode på året i barnehagen liker du aller best?

Alle årstider har sin sjarm, men våren er alltid velkommen med alt den har å tilby.

Hva liker du å gjøre på fritiden?

På fritiden liker jeg å dra på tur sammen med guttene mine. Reise, spise god mat & drikke, god vin, pene ting og gode opplevelser.

Hva får deg til å le?

Jeg har en egen evne til å se humor i veldig mye, noe som gjør at jeg ler mye. Humor er min «superkraft».

Hva er ditt beste barndomsminne?

Jeg har mange gode barndomsminner. Jeg husker enda følelsen når våren kom, og jeg fikk lov til å ta på sko og kunne hoppe strikk ute. Eller det å kunne dele en gul Bugg med venninnen min.

«Mona er ei dame med godt humør, som hun elsker å dele med seg. Hun lar ikke en god replikk eller kommentar gli unna. Hun har også et stort hjerte for den lille barnehagen sin, og jobber hver dag for at barna skal ha det bra.

Mona har etter hvert fått mange års erfaring med barn og barnehage, og innehar en stor faglig kompetanse som barn og voksne får glede av.

Takk for at ønsker å jobbe i en av våre barnehager Mona.

#SammenErViBarnehagenett»