Maria Potsi – Skaug idrettsbarnehage

Om Maria Potsi

Kollegene til Maria sier hun er

en effektiv, en gledesspreder og at hun alltid tar barna på alvor.

Hvor lenge har du jobbet i barnehage?

Jeg har jobbet i barnehage i fem år. Har nylig byttet fra Stålverkskroken barnehage i Oslo, til Skaug idrettsbarnehage i Vestby, som begge er i Barnehagenett-systemet.

Hva tenker du om å jobbe i barnehage?

Jeg tenker at barnehage er det stedet hvor jeg vil være nå, og også i fremtiden.

Kreves det spesielle egenskaper å jobbe i barnehage?

Ja, jeg synes det krever spesielle egenskaper å jobbe i barnehage. Jeg mener at man må være tålmodig, omsorgsfull, å ha humor, men først og fremst må man være glad i barn.

Hvordan har utviklingen i det å jobbe i barnehage vært? (Før/nå)

I løpet av de fem årene jeg har jobbet i barnehage har jeg utviklet meg enormt. Før hadde jeg ikke så mye tro på meg selv, med gode rollemodeller og veiledning har jeg fått mer selvtillit og bedre selvfølelse i jobben jeg gjør.

Hva er det morsomste du gjør på jobb?

Det morsomste jeg gjør på jobb er å få være med inn i barnas fantasi. Jeg synes også det er morsomt å leke!

Hva er Barnehagenett for deg, og hvordan er det å være tilknyttet Barnehagenett?

Jeg synes at Barnehagenett tar vare på oss. Vi får tilført faglig kompetanse, opplæring og veiledning. I tillegg blir vi hørt og sett og respektert. Jeg setter pris på det Barnehagenett gjør for meg.

Hva er spesielt bra med å jobbe i akkurat din barnehage?

Det beste i min barnehage er at når jeg åpner den døren som jeg kaller den for “den magiske verden”. En verden hvor jeg kan være meg selv, og glemme tiden.

Hva er fokuset ditt akkurat nå i barnehagen? Hvorfor er dette viktig?

Fokuset i min barnehage akkurat nå er lek og læring. Det er viktig fordi gjennom lek kommer læring.

Hvilken periode på året i barnehagen liker du aller best?

Jeg liker sommeren best. Da kan vi dra på lange turer og være ute lenge. Egentlig liker jeg alle periodene. Det er aldri kjedelig på jobb i barnehagen uansett hvilken årstid der er.

Hva liker du å gjøre på fritiden?

På fritiden liker jeg å være med familien min, lese bøker og dra på turer.

Hva får deg til å le?

Barna mine, og jobben min. Ellers ler jeg av det meste.

Hva er ditt beste barndomsminne?

Det beste barndomsminne jeg husker er da mamma kjøpte en fotballdrakt til meg. Jeg var veldig glad i fotball, og jeg hadde på meg fotballdrakten hele tiden

Det beste er når jeg åpner den døren jeg kaller den for den magiske verden. En verden hvor jeg kan være meg selv, og glemme tiden, forteller Maria»

Takk for at du er den du er Maria, og at du velger å dele det med alle rundt deg. Sammen er vi Barnehagenett.”