Hjemmekontor dag 7

Hjemmekontor dag 7

Hjemmekontor dag 7

Plan 09.oo

Sette opp hjemmekontor, lage uteaktivitetskort og lese HMSrutiner
Krisemaksimere, nei jeg mener risikovurdere, det å ha med spikkekniver til 3-, 4- og 5-åringer på tur.

Kl 09. 01

10klassingen har felles morgenmøte på Teams. 6. klassingen er litt furt for at storesøster tok plassen hennes ved spisestuebordet. Jeg finner ikke Mac-en. Den har på mystisk vis forsvunnet ned på rommet til førstnevnte i løpet av kvelden i går.


Kl 09.02

Både 6.klassingen og jeg lurer veldig på hvorfor 10.klassingen ikke vil ha på verken lyd eller bilde av seg selv. Tilbyr oss begge to å både prate og på å være med på videosamtalen for henneOkay, skjønner at det er en dårlig ide ut fra blikket vi får. Ingen svar nødvendig der altså.

 

Kl 09.05

6.klassingen setter seg ned med mattelekser, brøk. Skjønner ingenting. 
Jeg ber ho hente pizzaen ho har til lekematen nede.
Den er delt i 6 og har både sjampinjong, salami og paprika på seg som er festet med borrelås. Klarer fint å forklare en brøk med en pizza med løst garnityrMatte er jo nesten som en lek.

 

Kl 09.18 

10.klassingen finner Mac-en, og til og med laderen dukker opp.

 

Kl 09.20 

Vi tester ut den nye Nugattien med salt karamell på nystekte rundstykker.  
Stor uenighet om den er god eller ikke. Tipper allikevel at boksen er tom i løpet av dagen. 
Ja, det er derfor vi nesten aldri har Nugatti. Eller O`boy eller Nutella for den saks skyld.

 

Kl 09.30

Starter Macen, og til min store forundring er det strøm på den.  
Logger på Teams, vi har ikke morgenmøte, men det burde vi hatt. 
Det hadde faktisk vært litt hyggelig, var veldig hyggelig med lønningspils på Teams om fredagen i hvert fall. 

 

Kl 09.32

Valpen tygger over 3/5 av pc-ladeledningen til 10. klassingen. Nye 300kr i erstatning. Har bare kjøpt ny en gang før i løpet av snart 3 år på ungdomskolen. Så det er vel innafor og det, kan jo hende den fortsatt funker også? 
Elektrikergubben min pleier bare å teipe sånne uhell med den magiske elektrikertapen sin.

 

Kl 09.37

Åpner dokumentet jeg har fått av styrer. Uteaktivitetskort
Hva heter leken?
Hva trenger vi?
Hva er reglene? 

 

Kl 09.44

Styrer sender melding på Teams:
God mandag. Håper alle har det bra med hjemmekontor. 
Etterfulgt av forslag til praktiske oppgaver vi kan gjøre i barnehagen den uka her. 
Jeg stod i 7 timer og spylte mattene forrige uke og føler kanskje jeg har gjort min del for en liten stund. Armene mine syns i hvert fall det. 
Mange melder seg, kommer varsel nesten hvert minutt. Nysgjerrigheten min må lese.

 

Kl 09.50

Haien kommer, jeg er mye flinkere til å leke haien kommer enn å skrive hvordan jeg leker den. 
For det var ikke risikovurdere haien kommer jeg skulle?

 

Kl 09.51

6.klassingen spretter plutselig opp – “nå skal jeg løpe en gang rundt huset”. 
“Lykke til med å komme deg over gjerdet på kortsida” tenker jeg.

 

Kl 09.52

6. klassingen kommer inn igjen. 
“Åssen kom du deg over gjerdet?” spør jeg. 
“Løpte bare bort til gjerdet og rundt” svarer hun.

 

Kl 09.55

6. klassingen tar med seg den hunden som ikke har en ladeledning på samvittigheten og løper rundt kvartalet istedenfor.

 

Kl 10.00

Bli enig om hvem som skal være hai. 
Del barna inn i grupper og la dem bestemme navnet på sin fiskegruppe.

 

Kl 10.10 

10. klassingen drar for å gjøre norskoppgavene hos pusen. Pus kan forresten på ingen måte sammenlignes med kjæreste. Det er visst ikke det samme.

 

Kl 10.20

“Det kommer ikke noen lyd mamma” 

 

Naturfag og matematikk – som en lek for de minste

Lekse om West Virginia.

Finner sangen på Spotify, kamper litt med 10.klassingen om hvem som skal få spille av Spotify på sin telefon. Jeg vinner etter 12runde etterfulgt av en melding: “Jeg bruker Spotify da”. 


Take me home country roads.

Vi synger av full hals og finner vel egentlig ut at vi kun kan akkurat dem fem ordene i refrenget.

 

Kl 10.26 

Sender mld til 10.klassingen: 
“Du får den tilbake nå” 
Svar: “Trenger den ikke nå

 

Kl 10.28

Kritt til å tegne opp/markere hvor fiskene skal være. Evt. streke opp med pinne i sanden.

 

Kl 10.36

Snap fra en kollega: “Brøk! Jeg husker jo ikke noe matte og ungen sier de ikke har lært det ennå. Laveste brøk av 5%” 
Sender snap tilbake: “Må jo bli 5 av 100 fisker det? Eller 1 av 20 haier”?

 

Kl 10.43

“Skal vi danse mamma? 
Klart jeg vil danse, uten verken rytme eller koordinasjon er jeg i grunn glad for at det er sånn passe folketomt i gata. Er nok flere som har hjemmekontor. 
 
 
Klokka nærmer seg 11, jeg er ikke en gang ferdig med haien kommer og har sikkert 19 leker igjen. Det er mindre enn 5 % ferdig det. Hvis jeg bruker litt over 2 timer på 5%, hvor lang tid vil det da ta å nå 100%? 

 

Julie Lauritzen – fra hjemmekontor – Barnehagenett

 

Meld deg på Barnehagebloggen og få nye artikler og tips rett i postkassen.

 

 

 

Del innlegget med vennene dine
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin

Ledige stillinger