Avdelinger

Barnehageplasser

Ansatte

Om barnehagen

Storeper barnehage ligger sentralt til på Kurland med lysløypa, Landeparken, Sarpsborg sentrum, to barneskoler og Glengshølen bare noen steinkast unna. Lysløypa bruker vi ukentlig til turer i naturen og vi har en egen plass ute i skogen som vi kaller Lurvelegg.

Barnehagen består av 7 avdelinger med plass for totalt 123 barn.

I Storeper har vi fokus på å anerkjenne barnas følelser og hvordan disse kommer til uttrykk. Barna skal få uttrykke alle følelser og de ansatte skal være rause og anerkjennende i møtet med dem. Med bevisste voksne får barna ett godt og nært forhold til egne følelser.

Gjennom satsningsområdet vårt  Tur og Utemiljø – vil vi gi barna gleden av å gjøre ulike aktiviteter både ute på barnehagens område og på tur utenfor gjerdene. Vi har ulikt utstyr med på tur for tilbereding av mat, hvile og lek.

Vi er godkjent som helsefremmende barnehage, med fokus på fysisk aktivitet, hvile, psykisk helse og kosthold.

Ved å være bevisst vår rolle og intens jobbing sørger vi sammen for at barna i Storeper barnehage får «en god start som varer hele livet»

Finn oss på kartet

Trykk på kartet for å zoome inn og navigere.

Adresse:
Nøkkenveien 7, 1727 Sarpsborg

Nøkkenveien 7, 1727 Sarpsborg, Norge

Vedtekter Storeper
Årsplan Storeper
Se og last ned dokumenter

Følg oss

Nasjonal foreldreundersøkelse

Mitt barn er trygg på personalet: 94%

Mitt barn trives i barnehagen: 94%

Jeg har god dialog med barnehagen: 88%

Jeg er tilfreds med barnehagen: 90%

Er du interessert i en barnehageplass hos oss?

Søk plass