| Tema |
Lek, Relasjoner, Aktive barn, Trygge barn, Utelek |
| Barnegruppen |
3-5 år |
| Tidsperiode |
Uke 38 |
| Fagområder |
Kropp, bevegelse …, Kommunikasjon, språk …, Sosiale relasjoner … |
| Dokumentasjon |
Foto, Observasjon, Barneintervjuer |
| Hvem gjør hva (ansvar) |
- Pedagogisk leder: Planlegge utendørs lekeaktiviteter
- Assistent: Følge opp lek og relasjoner
|
| Læringsmål |
- Barna skal lære om samarbeid gjennom lek.
- Barna skal føle seg trygge i lekeaktiviteter.
|
| Tegn til læring |
- Økt deltakelse i leken.
- Positiv samhandling med andre.
|
| Metoder / aktiviteter |
Hva gjør vi?
- Organisere ulike utelekaktiviteter som hinderløype og stafetter.
- Arrangere gruppeleker som fremmer samarbeid, som ‘Følg lederen’.
Hvem gjør hva?
- Pedagogisk leder: Hinderløype
- Assistent: Gruppeleker
|
| Evaluering |
Uke 40 – Samtale med barna og observasjon av lek |